Zasilanie gazowe nie jest wyłączną domeną dla silników niskoprężnych (benzynowych). Paliwo gazowe wykorzystuje się także do zasilania silników wysokoprężnych (diesla). Zastosowanie LPG pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji oraz zmniejszenie emisji szkodliwych związków zawartych w spalinach.

Z uwagi na drastyczne podwyżki cen oleju napędowego zainteresowanie kierowców i przewoźników możliwością obniżenia kosztów paliwa dzięki zastosowaniu instalacji LPG stale wzrasta i zapotrzebowanie na ten produkt jest coraz większe. Wzrost zainteresowania tym produktem pokazał również konieczność nieustannej edukacji o instalacjach autogazu dedykowanych do silników wysokoprężnych, bowiem do tej pory nikt w Polsce nie zajmował się systemami gazodiesla.

Aktualnie można wyróżnić następujące rozwiązania:

  • monofuel – polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne

  • dual fuel – olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu w cylindrze (5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym. Takie rozwiązanie oprócz montażu instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę oleju napędowego

  • diesel gaz – wzbogacenie zasysanego powietrza.

DEGAmix to Diesel and Gas Mixture – czyli Dual Fuel system, który może być stosowany w szerokiej gamie silników wysokoprężnych od wolnossących (bez doładowania) przez doładowane (turbo) do Comon Rail niezależnie od ich przeznaczenia. 

 

 

Diesel Na LPG
Diesel na LPG
Diesel Na LPG
Diesel na LPG

W pliku PDF szczegółowe dane techniczne oraz informacje dotyczące korzyści stosowania instalacji LPG w silnikach zasilanych olejem napędowym

DIESEL LPG PDF